12 mån garanti Bästa garantin på marknaden
031-313 3259 Måndag - Fredag 08-17

Kundservice



Du är alltid välkommen att ta kontakt med oss, vi brinner för vår kundservice
och kommer göra allt för att hjälpa dig med ditt ärende

Öppetider:

Måndag till Fredag: 09:00 - 16:30

Lunchstängt mellan 12:00 - 13:00

Helger och röda dagar: stängt

Vi svarar på ditt mail inom 24h.

 

Hjälp


Nedan hittar du svar på de vanligaste frågorna som vi får på Azalea IT. Glöm inte
att du är alltid välkommen att ta kontakt med oss.

  • Leverans/frakt
Vad kostar frakten? Frakten kostar 125 kr ex moms per beställning
Hur lång tid tar leveransen? Den tar 1-4 arbetsdagar. 
Får jag ett sändningsnummer på min order? Ja, du får ett sändningsnummer när din order lämnar lagret.
Med vilken speditör skickar ni min order? Din order skickas med oftast UPS men även TNT kan förekomma.
  • Order
Hur vet jag att min order blivit registrerad? Du får en orderbekräftelse till den mailen du angav vid köpet.
Jag har inte fått någon orderbekräftelse? Om du lagt en order hos oss och inte fått en orderbekräftelse så kan det bero på att beställningen inte gått igenom. Hör isåfall av dig till oss innan du lägger en ny beställning och stäm av. Det kan också bero på att du angivit en annan mailadress, maila oss isåfall på sales@azaleait.se så justerar vi det och skickar ut en orderbekräftelsen till dig.
  • Byten returer
Jag har gjort en felbeställning? Ibland kan vi hjälpa till med återköp men det beror helt på artikeln samt om den är öppnad/inte öppnad osv.
Jag har fått felleverans? Skulle det hända så är det självklart att vi löser det asap. Ring 031-313 3259 eller maila oss på sales@azaleait.se
  • IT-återtag
Till vilken adress ska jag skicka? Azalea IT, Fabriksgatan 38-42, 412 51 Göteborg
När får jag betalt? När vi är klara med testning skickar vi en återrapportering.
I den fastställer vi slutgiltigt pris där vi dragit bort t.ex defekta enheter.
Skicka faktura till inbox.lev.31618@arkivplats.se. Vi betalar inom 30 dagar.
Hur funkar logistiken? Vi kommer tillsammans överens om ett datum för upphämtning.
Er kontaktperson kommer att fråga efter kollin, vikt, mått osv. Se till att packa pallar/lådor väl.
Jag har inget packmaterial? Har du inget packmaterial kontaktar du oss på sales@azaleit.se. Vi svarar oftast inom några minuter under kontorstid.
Diskradering med Blancco? Vi raderar hårddiskar med Blancco. Det är i dagsläget den säkraste metoden för diskradering och tunga organisationer och myndigheter som Nato och Svenska Försvaret använder Blancco.
Är ni ISO-certifierade? Ja, vi är certifierade enligt ISO9001 & 14001.
Kontakta oss