-
-
IT-återtag med säker dataradering
När det är dags att rensa bort det som är gammalt står man där ofta och funderar på om det finns något av värde eller om det ska återvinnas. Vi hjälper er gärna med värdering och köper det som är något av värde, alltifrån stora servrar till små mobiler. Det som inte har något värde kan vi också ta hand om på ett miljövänligt sätt genom att vår samarbetspartner, Stena Technoworld, tar hand om det för miljöskrotning.
Snabb värdering och hämtning
Det finns två vägar att gå för er här. Antingen vill ni snabbt få reda på vad er gamla IT-hårdvara är värd. Då ska ni se till att ta reda på artikelnummer på er hårdvara och skicka en lista till oss. Det är inte alltid lätt att hitta dessa, men vi finns till hands för att hjälpa er. När vi har listan kan ni få en värdering inom 24 timmar.
Det andra alternativet, om ni vill bli av med er hårdvara snabbt, är att vi hämtar det direkt och värderar det hos oss för att sedan betala er för det som är värt något. Då kan det hämtas inom 24 timmar. En värdering tar tid beroende på hur mycket det är att gå igenom.
Oavsett alternativ kan vi se till att det hämtas och packas på ett säkert sätt. Vi kan också skicka med packmaterial om ni saknar detta. Allt för att göra er avyttring så enkel och säker som möjligt.
Säker rensning och fabriksåterställning
Allt som kommer in till oss som har en hårddisk rensas med hjälp av Blanccos raderingsprogram för att säkerhetsställa att ingen information finns kvar och ni får en rapport på serienummernivå om vad som är rensat och hur. Vi kan på ett säkert sätt radera alla typer av hårddiskar som SAS, SATA, FC och SSD. Andra organisationer som använder sig av Blancco idag är bland annat NATO och Svenska försvaret. [Vill ni veta mer om Blancco kan ni läsa mer om hur det går till här.]
All annan hårdvara fabriksåterställs och rensas på lösenord innan återförsäljning eller att de miljöskrotas.
Avtal för IT-återtag
Byter ni ofta ut er IT-hårdvara? Då kanske ett avtal med oss skulle passa er! Med ett avtal på minst ett år ser vi till att ett antal skåp eller burar finns hos er där ni kan lägga er begagnade IT-hårdvara. När den är full eller att ni begär hämtning så löser vi allt vad det gäller logistiken. Sedan får ni en viss procent av ev försäljning och resten miljöskrotas förstås.
Vill du veta mer? Kontakta oss på 031 - 313 3259 eller info@azaleait.seTaggar:
-
-
-
-
Rädda ditt bolag med hjälp av begagnad IT
Coronaepidemin triggar både en hälsokris och en ekonomisk kris. För IT-hårdvara är det leveransproblem för nya produkter då fabriker ligger nere eller att leveranserna i sig tar betydligt längre tid. Nu är det en extra bra tanke att investera i eller sälja sin begagnade IT både för att rädda ditt egna företag och hjälpa andra.
Läs mer
-
-
-
-
Upphandling i akuta situationer (som ex Coronakrisen)
Upphandlingsmyndigheten har sedan den stora flyktingströmmen år 2015-2016 tagit fram ett stöd för undantag av lagen om offentlig upphandling (LoU) i akuta situationer. Dagens läge med en pandemi som coronaviruset är kan det uppstå inköpsbehov som egentligen kräver upphandling. Det här stödet visar på hur det går att göra vissa undantag i krissituationer och ger förklaring på vilka förutsättningar som måste vara uppfyllda för att en direktupphandling ska få användas.
Läs mer
-
-
-
-
Coronaviruset slår till mot IT-industrin? Begagnat kan vara räddningen
Coronaviruset får IT-produktionen i Kina att halta. Klart är att vi kommer se fler fall och det kommer både påverka industrin och transporter, fabriker som inte hinner med att leverera i tid, på grund av att personal insjuknar eller att fabriker och kollektivtrafik stängs på grund av smittorisk. Räddningen för er kan vara att köpa begagnat [...]
Läs mer
-
-
-
-
3 saker att tänka på när du köper begagnad IT
Begagnad IT är ofta mycket kraftfull och det vi får in är inte så gammalt som du kan tro...
Läs mer
-
-
-
-
Vi har fått in nåt nytt i boxen
Det händer att vi faktiskt får in sprillans nya produkter som inte ens kommit ur sin låda. Ibland handlar det om rena felköp, att man försöker uppgradera sitt reservdelslager med för många saker eller att vi får tag på ett överskottslager från distributörer. Bättre att det kommer till användning än ligger kvar i sin låda!Det är alltid bra att ringa oss och kolla om vi har just det du letar efter (både nytt & begagnat) för vi kan ha fått in något och då ligger vi betydligt bättre i pris dessutom! Just nu har vi inne [...]
Läs mer
-
-
-
-
IT-återtag under Chalmers Hållbarhetsdag 2019
Azalea IT har stöttat Chalmers IT-avdelning med IT-återtag under detta års Chalmers Hållbarhetsdag 2019 den 8 november. Under den här dagen möts Chalmers medarbetare och studenter för att diskutera och lära sig om hållbarhetsfrågor. Då passade Chalmers IT-avdelning på att uppmärksamma att de tar emot gammal IT-utrustning för återanvändning eller miljövänlig återvinning genom att både låta anställda och studenter få lämna in sina gamla datorer och mobiler under den här dagen.
Läs mer
-
Andra artiklar: